Terug om verder te gaan - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu Terug om verder te gaan - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

Terug om verder te gaan

Door: Sander en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

01 Mei 2012 | Nicaragua, Granada

Je moet wat als je meer dan 12 uur lang in de bus zit, dus een mooi moment om over de afgelopen dagen te vertellen.

Het canyoning en raften was een hele beleving. Helaas had het al een tijd niet geregend (het regenseizoen laat op zich wachten) en was het raften veel manoeuvreren tussen de rotsen door, wat op zich ook juist wel wat extra 'spanning' mee gaf. Voordeel van het wat lagere water was dat de rivier niet al te wild was waardoor de gids op de raft de tijd had voor alle manoeuvres. In het vorige verslag staan twee foto's van het canyoning wat we vooraf aan het raften hebben gedaan. Onder goede begeleiding klommen we de rotsen op om er vervolgens aan de andere kant weer vanaf te springen in de rivier. Geen mogelijkheid om te springen? Dan lieten we ons door het wilde water meevoeren (met helm en zwemvest). Van het raften hebben we trouwens helaas zelf geen foto's aangezien dat lastig gaat met een peddel in je hand ;). Met wat geluk krijgen we van iemand anders op de mail nog een foto van het raften.

Het hotel wat we hadden aan de rand van het nationaal park Pico Bonito was zeer goed en we konden er heerlijk ontspannen waar we natuurlijk uitgebreid gebruik van hebben gemaakt. Vanwege de vele nationaliteiten op het hotel en de naastgelegen 'lodge' (welke een restaurant had en vele activiteiten verzorgde) hebben we veel Engels, Spaans en Nederlands door elkaar gepraat wat zo af en toe voor 'grappige' spraakverwarringen zorgde.

Het nadeel van in de jungle zijn is dat je werkelijk door van alles gebeten wordt. Vooral onze voeten en onderbenen zijn ten prooi gevallen hieraan. Het voordeel is de werkelijk prachtige natuurlijk en de bijzondere dieren die er in het wild leven. Zo zijn we tijdens een dagje kajakken door de mangrove verschillende soorten apen tegengekomen en vele mooie vogels (papegaaien etc.).

Dan om de titel wat meer te verklaren zijn we gister weer terug gegaan van La Ceiba naar San Pedro Sula. De reden is dat we op weg gaan naar Nicaragua! Vanochtend om half 4 stond de wekker omdat we op tijd naar het busstation moesten voor de de bus van San Pedro Sula naar Managua. Aangezien Managua niet echt de stad is om in te blijven hangen in het donker, zijn we gelijk door gegaan naar Granada waar we in een gezellig hotel verblijven. Dit Hotel, met Nederlandse eigenaar was toevallig afgelopen zondag (29 april) te zien in het programma 3 op Reis van BNN.

De grens met Nicaragua was trouwens weer een hele papier handel, bus uit, bus in en 500 meter verder weer hetzelfde riedeltje. Gelukkig is deze busrit een heel stuk comfortabeler dan de meeste locale bussen die we gehad hebben, aangezien deze bus echt direct gaat, airco heeft en lekkere stoelen die achterover kunnen (en een soort van wc aan boord hebben). Zo konden we vanmorgen in alle vroegte nog wat slapen gelukkig.

Nu zijn we dan eindelijk in Granada! Om half acht in de avond (zestien uur nadat de wekker ging en we op weg zijn gegaan) liepen we het hotel binnen waar we warm onthaalt werden (want het is hier toch al behoorlijk warm, warmste plek tot nu).

Welterusten!

• 02 Mei 2012 - 04:26

De Fellows :):

Hey San en Wendy!

Heerlijk om zo met jullie 'mee te reizen'! Leuke verslagen, belevenissen, foto's Smile Je maakt toch wel meer foto's dan die je hierop zet he? Want ik wil meer zien! Wink

Geniet van de rest van je reis!

Russ, Leanne & de kids.

• 02 Mei 2012 - 04:45

Everdien:

Wat een geweldige verhalen en avonturen. Jullie beleven in een paar dagen meer dan wij in een...jaar ofzo ;-)

• 02 Mei 2012 - 09:15

Edwin:

Hi Sander en Wendy,

Ik krijg ook weer zin om daarheen te gaan als ik jullie leuke verslagen lees. :o)

Ik blijf jullie volgen en geniet mee.

Groetjes
    Edwin

• 02 Mei 2012 - 14:39

Cok Weeda:

Hallo,
    Dat reisprogramma op BNN heb ik gezien, maar ik ga het nog eens terugkijken.
    Gelukkig hadden jullie nu een comfortabeler bus.
    Groetjes oma.