Guatemala City & Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu Guatemala City & Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

Guatemala City & Antigua

Door: Sander en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

23 April 2012 | Guatemala, Antigua

Na een welverdiende nachtrust (zeker 25 uur onderweg geweest zonder slaap) zijn we eindelijk op bestemming.
 In Guatemala City heerlijk genoten van een ontbijtje, met mooi uitzicht op jawel, een hardloopwedstrijd. Deze hoofdstad hebben we al redelijk snel weer achter ons gelaten en zijn we terug naar het vliegveld gegaan, vanwaar we een shuttlebus hebben genomen naar ons hotel in Antigua, waar we vlakbij parque central en het centrum zitten. Na een dag de stad te hebben verkend kunnen we wel zeggen dat het een gemoedelijk, gezellig stadje is (wel wat toeristisch) met echte met keien geplaveide straatjes en mooie, gekleurde koloniale huisjes.

Vandaag (23 april) een 'tour' gemaakt naar Vulcano Pacaya. Deze actieve vulkaan zijn opgegaan. Maak je geen zorgen, deze vulkaan is na een grote uitbarsting in 2010 erg rustig en afgezien van wat zwavelrook uit de top en de 'warme' grond. Die warme grond was warm genoeg om op bepaalde plekken marshmallows te smelten, wat we natuurlijk ook gedaan hebben. De toch omhoog was een goede klim, maar omdat we vroeg zijn gegaan viel de warmte van de zon mee.

Alsof we nog niet genoeg geklommen hadden die dag zijn we ook nog een heuvel opgegaan naar een park welke een prachtig uitzicht geeft over de stad Antigua. De +/- 340 treden omhoog waren dan ook zeker de moeite waard (zie foto!). Na al dit geklim en geklauter hebben we natuurlijk ook lekker van een paar drankjes genoten in Antigua zelf.

Onze tijd in Guatemala zit er al weer bijna op. Morgenochtend heel vroeg (4 uur in de ochtend) vertrekt ons vervoer naar Honduras! Deze als het goed is 5 uur durende rit zal ons brengen naar Copan Ruinas. Deze plaatst herbergt o.a. een grote archeologische vindplaats van de Maya cultuur.