Marlborough Sounds, Wellington, Tongario en Taupo - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu Marlborough Sounds, Wellington, Tongario en Taupo - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

Marlborough Sounds, Wellington, Tongario en Taupo

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

21 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Vrijdag zijn we via de (zeer) bochtige Queen Charlotte Drive en een andere weg een stuk de Marlborough sounds in gereden, naar de Queen Charlotte Track. Hier hebben we een wandeling naar een lookout gemaakt en nog een klein 'rondje' gelopen door het woud, waar er voor zo'n 100 meter een vogeltje met ons mee vloog en steeds op een paar tientallen centimeters naast ons vloog of of de takken/grond naast ons ging zitten. 's Middags zijn we naar de Smiths Farm stay gereden, waar we warm werden onthaald met muffins en een zakje voer voor de schaapjes, geitje, lammetje en varken. Na heerlijk in het zonnetje te hebben genoten mochten ook de beestjes genieten van de lekkere brokjes, ze kwamen al op ons afgestormd zodra ze het zakje hoorde kraken.

Zaterdag stond Blenheim op het programma. Hier hebben we mountainbikes gehuurd en hebben we tussen de vele wijngaarden van Marlborough gefietst. Ook zijn we af en toe gestopt om een lekkere wijnproeverij te doen. Na een paar proeverijen voelden we 'm toch wel zitten en besloten we terug te gaan. Het fietsen ging gelukkig nog goed ;). Vanwege het klimaat: koude nachten en zonnige dagen, kunnen ze hier heel veel verschillende druivensoorten verbouwen. De Nieuw Zeelandse wijnen staan dan ook bekend om hun goede en bijzondere kwaliteit.

Zondag hebben we de grote oversteek gemaakt naar het Noordereiland, naar Wellington. Het was weer een schitterende dag en we hadden mooi uitzicht op de Sounds. De boot was nog maar net de haven uit of we werden al vergezeld door een grote groep dolfijnen die al springend een tijdje met de boot meezwommen.

Maandag hebben we de hoofdstad van Nieuw Zeeland verkend. We hebben het Nationaal museum 'Te Papa' bezocht, wat heel mooi was opgezet. Het vertelde de geschiedenis van het land, zowel qua aardverschuivingen (aardbevingen, vulkaanuitbarstingen) als qua mensen (Maori en Europeanen). Daarna zijn we door het winkeldistrict naar de Cable Car gelopen die ons naar de botanische tuinen bracht. Vandaar zijn we naar Zealandia gegaan, een natuurreservaat met heel veel vogels. Na in een van de weinige files in Nieuw Zeeland te hebben gestaan, zijn we aangekomen in Levin en hebben daar overnacht.

Dinsdag zijn we naar Tongariro NP (Whakapapa Village) gereden, toen we daar aankwamen kwamen bleek dat het weer voor de dag erna helaas niet heel goed zou zijn om de Tongario Crossing te doen (een dagwandeltocht over de berg, met veel bewolking en koude windrichting zie je weinig). Donderdag zou het een stuk beter weer worden. Dus hebben we besloten om door te rijden naar Taupo en later terug te gaan. In Taupo hebben we een vulkanisch gebied bezocht en de 'Huka falls' gezien.

Woensdag hebben we Wai-O-Tapu bezocht. Dit thermisch park bezit vele grote bubbelende modderpoelen, verschillende felgekleurde meertjes en vele stomende kraters en een geiser. Na het lunchen en het centrum van Taupo te hebben bezocht zijn we teruggereden naar Whakapapa en zullen we dit keer morgen de Tongario crossing doen.

• 22 Mei 2014 - 22:00

Martin En Arianne:

Hoi Wendy en Sander .
    Weer bedankt voor jullie leuke verslag en de bijbehorende foto s.
    We horen wel weer van jullie.