Southern alps - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu Southern alps - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

Southern alps

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

04 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Donderdag de camper opgehaalden en daarna boodschappen ingeslagen. Daarna zijn we gaan rijden naar Arthur's Pass. Het was wel even wennen om links te rijden met zo'n grote bak en dan ook nog door de bergen. Gelukkig was het eerste stuk plat met heel veel velden met schapen. Het is bizar hoeveel verschillende soorten schapen ze hier hebben. Onderweg heel veel mooie vergezichten en nog een wandeling gemaakt naar Kura Kawhiti rotsen (hoge opstaande limestone rotsen midden op grasserige heuvel). Op de camping bij het plaatsje Jackson aangekomen, hebben we onze eerste maaltijd bereid en het was nog lekker ook. Leuke vogeltjes bij onze staplek in het riet, die de eigenaar gekscherend 'de bruidsuite' noemde, omdat hij dacht dat we op honeymoon waren.
Vrijdag zijn we weer terug over Arthur's Pass gereden en hebben de Arthur's Pass Track gelopen, het was nog erg koud zo 's morgens vroeg maar met het lopen en het zonnetje warmde het snel op. In zo'n twee uur wandelen zijn we echt drie soorten vegetatie tegen gekomen; twee soorten bossen en wetlands (lastig uit te leggen verder, moet je zien ;)). Na de wandeling zijn we 'the southern inland scenic route' gaan volgen door velden, heuvels en schapen met de bergen op de achtergrond tot aan lake tekapo en hebben we daar lam gegeten. Heel mooi allemaal. Nu staan we op een camping midden in de natuur een eindje van de bewoonde wereld vandaan. De sterren zijn hier ongelooflijk mooi te zien zonder lichten om je heen, het heet hier niet voor niets 'international dark sky reserve'.
Zaterdag zijn we naar Mount Cook (Aoraki) gereden met hele mooie herfstige bomen in alle tinten geel, rood, oranje, groen en bruin langs mooie meren. Heel mooi zonnig weer was het. 'S morgens vroor het nog bijna, maar de zon warmde alles snel op, al snel was het ruim boven de 20 graden en korte-broekenweer ;). We hebben een wandeling gemaakt naar het Hooker lake Gletsjermeer met allemaal drijvende ijsschotsen, fantastisch om te zien met Mount Cook op de achtergrond.

Ps. Foto's uploaden lukt nog even niet, die houden jullie tegoed ;).

• 04 Mei 2014 - 04:48

Leanne:

Leuke update! Mooi beschreven, zie uit naar de foto's! Geniet lekker verder :)
    PS: Hier noemen ze het 1e jaar na je bruiloft het honeymoon jaar/fase, dus wat dat betreft ben je nog net 'newlyweds' hoor ;)

• 04 Mei 2014 - 08:35

Pieter Van Asperen:

Zoals beschreven kan je haast niet wachten om de foto's te zien! Veel plezier verder!

• 04 Mei 2014 - 10:35

Martin:

Dat zijn weer hele mooie ervaringen die jullie als herinnering aan de toekomst kunnen toevoegen.
    We zien uit naar jullie volgende verslag.

• 04 Mei 2014 - 11:29

Rob En Linda:

leuk weer van jullie te horen. Laatst bij 3 op reis ook een klein stukje gezien vaan Christchurch en Arthurs pass. We weten dus een heel klein beetje waar jullie zijn. We zien uit naarde foto's, die ongetwijfeld weer prachtig zullen zijn.

• 04 Mei 2014 - 22:20

Ronald, Manon, Sven En Tess:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen en zijn erg benieuwd naar de mooie foto's!
    Veel plezier nog!