The Northland en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu The Northland en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

The Northland en Auckland

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

30 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag hebben we het Kauriforest Waipoua bezocht met een aantal zeer grote, oude kauribomen, welke de meest bekende inheemse bomen zijn van Nieuw Zeeland. Deze bomen staan bekend om hun hogeleeftijd, massieve omvang en hun goede hout. We hebben daar de 'vader van het bos' gezien, de op 1 na grootste Kauri ter wereld, 16,4 meter in diameter. Na een aantal kleine wandelingetjes zijn we doorgereden naar Paihia, richting the Bay of Islands.

Dinsdag zijn we naar de Waitangi Treaty Ground gegaan en hebben de plek bezocht waar het verdrag tussen de Maori en de Britten is getekend, de geboorte van het huidige Nieuw Zeeland. Ook hebben we het huis van de persoon bezocht die het verdrag heeft opgesteld en de allergrootste ceremoniële 'warcanoe' van de Maori bekeken. Daarna hebben we Paihia verkend en zijn vervolgens op de Ferry naar Russel gegaan, welke tegenover Paihia ligt, gescheiden door water. Slecht 5 minuten met de Ferry, maar anders dik een uur omrijden.

Woensdag hebben we een boottocht gemaakt door de Bay of Islands, dit zijn 144 eilanden en eilandjes. Onderweg kwamen we een grote groep dolfijnen tegen die we een tijdje gevolgd hebben. Daarna zijn we naar het meest oostelijke deel van de baai gevaren waar een grote rots boven de zee uitstak, waar een groot gat was uitgesleten waar we met boot en al doorheen zijn gevaren. Op de terugweg kwamen we een kleine groep Orka's tegen, waarvan twee 'kleintjes' die aan het spelen waren. Prachtig om te zien en niet alleen qua zicht maar ook qua geluid dat ze maken. Daarna zijn we naar een beschermd eiland gevaren en naar een mooi uitzichtpunt gelopen. Na dit alles zijn we terug naar de haven gevaren van Russel en hebben dit dorpje en de oudste haven van Nieuw Zeeland verder verkend (dat was snel gebeurd, het is niet heel groot). Morgen gaan we de camper inleveren en zit onze reis in Nieuw Zeeland er bijna op.

Donderdag, onze laatste dag in Nieuw Zeeland, zijn we naar Auckland gereden en hebben de camper ingeleverd. Daar hebben we de bagage gedropt bij ons hotel en daar hadden ze nogal moeite met onze achternaam te vinden. Uiteindelijk kwam er een collega helpen wiens vrouw uit Nederland kwam (haar ouders waren hier pas geweest met Robert ten Brink en z'n 'love is in the air'). Vervolgens zijn we met de bus naar Auckland gegaan en hebben daar de stad verkend. 'S Avonds hebben we onze trip afgesloten met een schitterend uitzicht over de stad in de skytower, waar we al rondjes draaiend (1 rondje in 1 uur) hebben gedineerd.

Vrijdag zijn we vroeg opgestaan in nu is het wachten op onze vlucht naar Sydney en tijd voor het volgende avontuur!

• 29 Mei 2014 - 21:09

Sander & Wendy :

De foto's lopen iets achter (gebrekkige IT voorzieningen ;)). De foto's van het vorige verslag zijn nu bij het vorige verslag gezet :).

• 31 Mei 2014 - 08:21

Martin, Wilma En Matthijs:

Hoi Sander en Wendy,

Wat een verhaal weer! En wat hebben jullie weer veel gezien in een paar dagen.
    We blijven meelezen en meekijken :-)
    Geniet ervan!
    Groetjes uit een zonnig voorhout!
    Martin, Wilma en Matthijs