Tongariro, Rotorua and Waitomo - Reisverslag uit Takapuna, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu Tongariro, Rotorua and Waitomo - Reisverslag uit Takapuna, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

Tongariro, Rotorua and Waitomo

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

25 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Takapuna

Donderdag zijn we vroeg op gestaan om om 7 uur naar de bijna 20 km lange Tongariro Crossing te worden gebracht. Waar we met een mooie, heldere zonsopkomst aankwamen bij de start. Na de eerste echte klim kwamen we in het zonnetje en gingen de eerste lagen kleding uit, we hadden ons extra warm aangekleed omdat -2 gevoelstemperatuur was voorspeld boven op de berg, maar dat was dus niet nodig. Gedurende de loop hadden we uitzicht op de hele omgeving en natuurlijk de machtige vulkanen waarop/omheen we liepen, waar nog rook uit kwam en zelf kleine uitbarstingen uitkwamen, prachtig! Om half twee waren we al terug en de bus kwam ons pas om drie uur, dat was wel even wachten. Daarna zijn we naar Rotorua gereden en hebben daar overnacht. En plaats die je door de waterstofsulfide van de thermische activiteit al van een afstandje ruikt.

Vrijdag hebben we een Maori dorp bezocht met een rondleiding door het dorp, over de geschiedenis en manier van leven. Ook hebben we een typisch Maorische voorstelling met gezien met o.a. zang en dans. Na de lunch zijn we gaan Zorben. Je gaat in een grote opgeblazen bal, samen met water en wordt dan van een heuvel afgerold, kortom alsof je in een wasmachine zit! Eenmaal opgedroogd en wel zijn we doorgereden naar Waitomo.

Zaterdag hebben we de Marakopa Falls en de Mangapohue Natural Bridge bezocht vlak bij Waitomo. Daarna zijn we naar het kiwihuis in Otarohanga gereden. Hier hebben we kiwi's gezien in een nachthuis, want kiwi's zijn namelijk nachtdieren. En ze zijn echt super schattig, zeker als ze rondrennen!

Zondag hebben we een 'glowworm cave' bezocht en niet zomaar. Om de grot in te komen hebben we geabseild, daarna zijn we zijn door de grot geklommen, hebben de glowworms gezien en zijn daarna met een band de rivier (in de grot) afgevaren. De rivier was extra wild omdat het de nacht ervoor had gestormd. Op het einde zijn we de grot weer uitgeklommen. Het was een supergave trip! Hierna zijn we richting Auckland gereden.

• 25 Mei 2014 - 11:10

Rob En Linda:

hoi ik was net op de kaart aan het kijken waar jullie nu precies waren geweest. Kan dit stukje van de route er mooi bij. Het wordt steeds avontuurlijker, ook nog abseilen en door grotten klimmen; was het erg benauwd. De foto's zien er weer mooi uit. groetjes va Nederland

• 25 Mei 2014 - 13:15

Marcella En Piet:

Tjonge wat een avonturiers zijn jullie ik krijg het al benauwd in een kleine lift laat staan in een grot.
    Zo te lezen vervelen jullie zich niet .
    Geniet ervan en we kijken nu al uit naar jullie volgende avontuur.

groetjes van Marcella en Piet

• 25 Mei 2014 - 17:29

Jeroen:

Hi Wendy en Sander,

Wat ontzettend leuk om al jullie avonturen telkens te lezen! Geniet nog heerlijk van jullie vakantie. Nog heel veel plezier daar!

Groetjes,
    Jeroen

• 26 Mei 2014 - 12:34

Oma Lina:

Hallo Wendy en Sander, wat beleven jullie veel.
    Geweldig al die verhalen, ik geniet ervan.
    Groetjes oma.

• 26 Mei 2014 - 23:16

Leanne:

Wat avontuurlijk! Die grot 'reis' lijkt me helemaal geweldig, dat zorben wat minder, haha! Ga je een mooi boek maken als je terug bent? Geniet van de rest van de reis.

• 27 Mei 2014 - 20:01

Martin En Arianne:

Wat beleven en zien jullie toch veel. Jullie zitten al aardig dicht bij Auckland. Nog een paar dagen voor dat jullie naar Australie vertrekken. We kijken uit naar het volgende reisverslag.

Doei, groetjes van Pa en Ma.