Oost kust en de Catlins - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu Oost kust en de Catlins - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Sander & Wendy - WaarBenJij.nu

Oost kust en de Catlins

Blijf op de hoogte en volg Sander & Wendy

05 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Zondag zijn we richting Oostkust gereden en zijn gestopt bij de Moeraki Boulders, grote ronde stenen in de branding. En zoals het hoort bij het ruige landschap daar, waaide het behoorlijk. Na nog een stukje doorrijden over een onverharde weg, kwamen we bij een schiereiland waar zeehonden en geeloog pinguïns (meer een gele kuif) op land waren. De pinguïns hebben we ook nog aan land zien komen, echt super schattig. 's Avonds hebben we in Dunedin gegeten in een mooi (relatief heel oud) gebouw. Het eten was ook lekker ;). Na het eten nog doorgereden naar de camping in 'the Catlins' waar we heel vriendelijk onthaald werden. Allemaal heel vriendelijke, behulpzame mensen hier.

Maandag begon regenachtig, al gaf het weerbericht (van de vorige dag) voor vandaag zon en 18 graden aan. We zijn vanaf de camping naar Nugget Point gereden (een vuurtoren op een hoge klif). Indrukwekkend en vooral heel ruig met allemaal rotsen in het water. Er trok ook nog een hele zwerm van wel duizenden vogels langs, voor zover het oog kon zien. Daarna verder gereden door het zeer bochtige heuvelachtige landschap naar de Purakaunui Falls en de McLean falls. Beide te bereiken door tropisch achtige bossen. 'S middags ging inderdaad de zon schijnen en steeg alle damp op uit de wouden, een heel mysterieus en mooi gezicht. Ook een mooie zonsondergang bij Invercargill gezien, waar we nu overnachten.

Deze keer met foto's en de beloofde foto's van de vorige keer!

• 05 Mei 2014 - 19:35

Martin En Arianne:

Wauw!!!! Wij genieten al van de opnamen.Hoe moet het dan wel niet in het echt zijn die natuur.

• 05 Mei 2014 - 19:59

Rob:

Hoi, wat een mooie en indrukwekkende foto's. Ligt er al verse sneeuw en ijs of is het nog een overblijfsel van de vorige winter?
    Wat een snelheid. Nu al op het zuidelijkste puntje. Straks zijn lopen jullie voor op je planning en kunnen julie eerder naar huis ;).
    Groetjes Rob

• 05 Mei 2014 - 22:25

Sander En Wendy:

Hoihoi,
    Dankjulliewel voor al jullie reacties :). Het is zeker mooi hier en we genieten er vol van! Er is nog geen vlok sneeuw gevallen, al het sneeuw en ijs is nog van vorige winter, het zijn ten slotte hoge bergen.
    Liefs, Sander en Wendy

• 10 Mei 2014 - 22:07

Martin, Wilma En Matthjs:

Hoi Sander en Wendy,
    Wat een prachtige foto's weer. Genieten zeg!
    Morgen 1 jaar getrouwd :-) Alvast van harte gefeliciteerd! Wat een mooie plek om om dit te vieren.
    Veel plezier nog!
    Liefs Martin, Wilma en Matthijs